zaterdag 9 december 2017

Wintertijd

 
Hallo lieve allemaal,
 
Ik heb vandaag voor jullie een heel leuk projectje. Afgelopen week kwam Tiets met deze "kaart" en er waren zoveel leuke reacties op geweest dat
 ze een live uitzending heeft gedaan om uit te leggen hoe ze dit gemaakt had.
De basis zijn twee papieren zakken met een blokbodem, deze heb ik dus maar in het groot besteld. Het is zo leuk om te maken dat het er niet bij één blijft natuurlijk.
 
 
Het papier is van Maja Design, een oud blokje, maar blijft altijd zo mooi.....
Als je het kaartje openslaat komt er een letterbakje te voorschijn. Ik denk dat iedereen deze houten bakjes wel kent. Je kunt ze kopen bij veel hobbyzaken zoals Pipoos en ook bij de Action. Er zitten dan van die houten ornamentjes in. Ik heb deze nooit weg kunnen gooien, herkennen jullie dat, en dat kwam nu dus mooi uit.
 
 
Bij de bloemist kon ik een lampsnoer met een klein plat batterijtje kopen. Deze kun je ook bij Kimya kopen maar dan met gekleurde lampjes, maar ik vond juist de blanke wel leuk. Deze kan je bij alle kleurtjes papier gebruiken. Jullie snappen dus wel dat ik er niet eentje gekocht heb.....en maar goed ook want mijn vriendinnetje wilden hem wel een keer op onze vaste knutselavond maken.
 
 
Kijk eens hoe leuk het is als de lampjes aanstaan. Zo leuk om de reactie te zien (en horen) toen ik vertelde dat er nog een knopje aan de rechterkant zat wat ze aan moesten zetten.
 
 
 Op de linker binnenkant heb ik nog een insteekzakje gemaakt waar ik een tag in heb gedaan.
Het leuke vond ik, dat ik bij deze kaart van alles en nog wat heb gebruikt. Veel Noor! en Joy!craft mallen. maar ook van Marianne, Studio Light, Magnolia, spulletjes bij Pipoos vandaan en bij het Kruitvat. Zo gaaf om te doen. Helemaal weer zoals vanouds, lekker vol!!
 

Omdat je twee papieren zakken op elkaar plakt krijg je aan iedere kant nog een opening waar je nog een leuke tag in kan stoppen. Op de linkse tag zit een stempel uit Amerika en een mooie stans van Magnolia. Deze heb ik bewerkt met ijskristallen. Op de rechter tag heb ik een mooie stempel van Noor! gestempeld en daar mijn kerstwens op geschreven.


De twee zijkanten.....Ik heb bij de twee openingen van het kaartje op iedere kant een stukje kant geplakt. Ziet er altijd zo lekker fluffy uit. Op de rug heb ik jute touw gewikkeld met daaraan een tagje. 


Dit keer de achterkant ook goed versierd. Leuke stempel van Marianne op een mooie stans van Noor!. Bij het kruitvat vond ik deze leuke skietjes. Vond ze zo leuk bij mijn kaartje passen dat ze spontaan in mijn boodschappenmandje verdwenen.
Ik denk dat jullie wel snappen dat dit kaartje wel wat meer werk is dan een gewoon kaartje maar zo ontzettend leuk om te doen en om te geven.
Nu nog maar even wat simpele kaartjes maken. Ik ben er bijna , had ik niet verwacht want ik was dit keer best wel laat begonnen. Volgend jaar doe ik mee aan een kerstkaarten challenge van Tiets. Dan maak je per maand 2 kaarten en aan het einde van het jaar 4 zodat je in december 30 kaartjes hebt. Lijkt me leuk om een keer te proberen.
 
Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren en graag tot een volgende keer !
 


2 opmerkingen:

  1. Hoi Elvira,
    wat een geweldig projectje heb je gemaakt zeg!
    Ik heb al heel wat kaartjes voorbij zien komen, maar deze is echt heel mooi!

    Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen